tisdag 18 september 2012

Vinterekipering

Trots att detta är min fjortonde vinter som mor, och man nog kan tycka att jag borde kommit till insikt om sanningen vid det här laget, så blir jag lika överrumplad varje år av hur tidigt folk vinterekiperar sina telningar och därmed även hur tidigt butikernas utbud glesnar.

Barnen har däremot lärt sig detta efter tidigare års lätt panikartade jaganden, så efter lite påtryckning ifrån Äldste for han och jag till staden denna eftermiddag och kväll och sökte med ljus och lyckta efter något som skulle falla unge herrn i smaken, finnas i rätt storlek och vara av god kvalité. För även om jag är sent ute så vill jag att just vinterkläder ska vara varma, bekväma och vattentåliga. Vem tycker att det är roligt att leka ute dagarna i ända om man är kall, stel och blöt? Och ska man ha dessa kläder vareviga dag i ett halvår så är det ju bra om de är funktionella, kan jag tycka. Och bevisligen har det fungerat, sen ankomst till trots, för gossarna trivs ute, även vintertid

Är man nu på tumanhand med en trevlig ung man så går man där och strosar, provar kläder, pratar om livets väsentligheter, skrattar. Och när han föreslår en fika klockan åtta på kvällen kan man ju inte motstå. Det är ju en ära att få umgås på detta vis. Och om man befinner sig i ett köpcentrum där alla fikamöjligheter stänger just vid åtta så blir man så glad när man inser att Kvantum startat fik och även om möjligheterna att sitta är i den gång där alla shoppare passerar, så är det ändå mysigt bara för att man har det bästa av sällskap.



1 kommentar:

  1. Vilken kärleksfull text! Om 14 år vill jag sitta så med min son också (han är bara bebis än så länge och har ingen aning om att det kommer en tid när han inte längre vill vara med mig jämt :))

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!