söndag 2 september 2012

Kalibrera kompassen


Denna skylt, som står på den lilla hylla vilken sträcker sig längs med vår köksbänk, innehåller precis det som får mig att må bra. Och mår bra gör jag igen. Inget mera gnäll här på ett tag nu. Det gäller bara att ta tid för det, och det har jag gjort denna helg.

Igår tog vi tåget till huvudstaden, hela familjen, var i Riksdagen och provsatt stolar i Plenisalen, vissa av oss klättrade på räcken i stora ingången och vi undersökte denna institution i största allmänhet. Högvakten inspekterades och vi spankulerade omkring i ett regnigt Stockholm utan någon särskild tid att passa. Gick på restaurang och trivdes i varandras sällskap, hela familjen, lekte "Hänga gubbe" och skrattade i väntan på maten. Tog tåget hem, kraschade i en enda mysig hög i soffan för första TV-kvällen på månader och gick i säng redan innan klockan slagit tio.

Denna förmiddag var som alla söndagar, vikt för Gudstjänst. En underbar, upplyftande sådan. Och därpå följande fika med goda vänner.

Skyltens påminnelse har fyllt sin funktion och jag mår fridfullt bra. När jag lägger tid på det viktigaste i mitt liv, min tro på Jesus, min familj och mina vänner så blir resultatet att jag får harmoni i livets symfoni. Tänk att det ska vara så lätt att missa detta så självklara emellanåt.

7 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt det låter med utflykt! Och slottet som är så härligt, jag var en riktig historienörd när jag var liten, är väl fortfarande iofs och tyckte att livrustkammaren var underbar..
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Historia är väldigt roligt, det tycker jag med.

      Radera
  2. Mmm, jag mår alldeles bra i hjärtat när jag läser det här! Så mycket positiv energi du förmedlar. Och du har så rätt. Egentligen är det så enkelt. Så jag förstår inte varför vi gör det så svårt för oss själva ibland.

    SvaraRadera
  3. Vad fint det låter! Det verkar som du har funnit nyckeln till lycka och du prioriterar precis rätt.

    Kram/Fina Frun

    SvaraRadera
  4. jag saknar min extrafamilj ännu mer när jag läser det här...<3<3
    men visst ses vi tlll helgen? :-)
    KRAAAAM och mkt kärlek<3

    SvaraRadera
  5. Å, vad härligt det låter med opretentiös utflykt och sånt! Skönt att du känner dig på fötter igen!

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!