onsdag 8 februari 2012

Av barnahand





Detta inlägg biföljes av en varning, det är en varning av arten "Barnskryt" då det finns risk att nedanföljande text kan uppfattas som sådant. Därför ombedes personer, som vet med sig att dylikt stör, att hoppa över detta inlägg, det kommer andra.


cy-twombly-woman-kissed.jpg
















Som jag tidigare skrivit om så spenderade jag och sönerna en jullovsdag på konstmuséer och en av de konstnärer vars verk vi såg var Cy Twombly. Att han och de andra Impressionisterna gjorde intryck på Yngste, det förstod jag redan då.

Men när jag hämtade gossen på dagis häromdagen kom han utspringande i tamburen med en teckning. "Mamma det är som han Tombly!" sa han när alstret visades fram.


Enligt fröknarna hade han varit ytterst bestämd över vilken färg han skulle använda och att det skulle dras ut med fingrarna. Och jag tycker i alla fall, med det förbehållet att jag är hans mor och därmed jävig, att det syns var han hämtat sin inspiration ifrån.

1 kommentar:

  1. Haha. Jag kan hålla med om att det syns vart han hämtat sin inspiration ifrån. Vilken charmig liten gosse du verkar ha.

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!