lördag 29 oktober 2011

Färgämnen



Infärgningen av sockermassa till morgondagens tårta fick mig att fundera lite över min egen brist på konsekvens. Generellt sett så är jag ganska negativt inställd till artificiella färg- och smakämnen men just när det kommer till födelsedagstårtor har det blivit så att pojkarna helt fritt får fantisera ihop sin tårta och jag försöker komma så nära denna idé som möjligt. Då önskningarna varierat och bland annat inneburit svart tårta, tågtårta, turkos tårta, skidbacke, kungakrona, nalle etc, etc, så har jag nästan utan betänkligheter och, ska erkännas, med glädje, inhandlat behövliga färgämnen och sedan satt igång.

Efter en stunds grubblande och knådande idag kom jag dock fram till att min inkonsekvens får försvaras med att gossarna under övriga året får i sig väldigt lite av dessa ämnen så vi kan unna oss detta på födelsedagar. Men helt ärligt så är nog min förtjusning över bakutmaningar en betydligt större bakomliggande faktor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!