måndag 4 maj 2015

Impressionism i levande livet

Mina söner och jag for till mors och fars stuga på Valborg. Maken kan inte åka bil så långt ännu efter operationen så han fick stanna hemma. Stugan ligger vid en sjö och jag fascinerades över vyns föränderlighet på bara några timmar ifrån det att vi kom till dess vi gick och lade oss.  


Yngste passade på att testa sina fiskarkunskaper då tunga regnmoln precis dragit förbi och utgjutit sitt innehåll.


En stund senare hade himlen spruckit upp och solen hann att visa sig en liten stund innan den gick ned.


Därefter fick vi beundra skymningens reflektioner i vattnet ackompanjerat av morfars och sönernas valborgsfyrverkeri.


När så jag gick över till gäststugan  för att krypa till kojs var utsikten magiskt vacker. Jag stannade på mina bara fötter, trots att kylan bet i dem, drog koftan tätare om mig och bara njöt. 
Impressionism i levande livet.

2 kommentarer:

  1. Naturen är sannerligen magiskt vacker!

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra skymningsbilder. Det blir som levande tavlor. Kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!