lördag 22 mars 2014

Maklig lördag

För andra helgen i följd ägnar vi oss åt garderobsrensning i lätt maklig takt. För små kläder får flytta till närmaste lillebror och när de nått den lillaste och i sinom tid rensas även därifrån skänks de bort. Detta förfarande innebär logistik på hög nivå. Lägg därtill säsongskläder och allmänt stök så förstår nog var och en att vi har sysselsättning fler helger framöver.


Vi går som sagt varligt fram i maklig takt och hinner njuta livets goda och varandras sällskap parallellt. Med anledning av Våffeldagen, eller Vårfrudagen, på tisdag så tjuvstartade vi lite denna afton. Jag fick bli realist och inse att våffelgräddning inte kommer hinnas med på rätta dagen eftersom det är ridning och diverse spret då. Så för att undvika besvikelser tog vi och gräddade en rejäl hög gyllene våfflor gjorda på äggen ifrån sonens hönor redan idag.


Yngste fortsatte göra eget lördagsgodis för tredje lördagen. Jag kanske närt en liten konditor vid min barm. Chokladdoppade jordgubbar bjöd han familjen på denna vecka. Det var sagolikt gott, faktiskt ännu bättre än jag trott. Jag tycker mycket om jordgubbar och mycket om choklad så jag tvivlade aldrig på att det skulle bli bra men... det blev fantastiskt!

1 kommentar:

  1. Du har säkert en blivande konditor i din närhet. Skönt att han får pröva på och jag gissar att försökskaninerna mår hur bra som helst.
    Det där med kläder tar aldrig en ände, Tur att ni har tre pojkar, i tripp, trapp, trull, så de kan ärva av varandra, men det kräver också sin särskilda logistik.
    Kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!