söndag 20 januari 2013

Bad och Bok

Det händer inte så ofta att jag känner mig ha behov av att göra något för mig själv, alldeles ensam. Jag trivs helt enkelt bäst i sällskap med mina kära. Och när jag är själv är jag oftast på väg till eller ifrån någon av dem, i bilen. Men igår dök en obetvinglig lust att ta ett bad, alldeles ensam, upp. 


En massa ljus


Riktigt hett vatten


En klyfta av badäpplet, jag fick av maken i julas, vilket både luktade gott och var bra för huden.


Och slutligen en bra bok.
Valet föll på Joyce Carol Oates En fager mö, en ovanligt kort bok för att vara Oates men likväl lika mångbottnad, intressant, oförutsägbar och fängslande som de flesta av hennes andra verk. Tack vare att den inte har fler sidor hann jag läsa två tredjedelar innan vattnet blev kallt.
En underbar stund i livet!

6 kommentarer:

  1. Låter mysigt med ett varmt bad och en bok nu när det är så många minusgrader ute. En bra idé att skämma bort sig själv emellanåt.

    SvaraRadera
  2. Åh, så skönt!!! Vilken fantastisk stund :) Kram!

    SvaraRadera
  3. Hejsan =) Vad härligt att ta ett bad och med en bra bok. Ja ibland är det mys att vara själv en stund. Ha en härlig kväll!

    SvaraRadera
  4. Tyvärr var vi tvungna att slänga ut vårt badkar för att få plats med tvättmaskin och jag trodde nog inte att jag skulle sakna det så mycket.. Nån gång ska jag ha stort badrum med badkar och fönster med utsikt! :) Förhoppningsvis hinner jag ligga i det oftare då än vad jag skulle hunnit nu :) Härligt med bok o tända ljus!

    SvaraRadera
  5. Jäklar vad avundsjuk jag blir! Längtar så efter badkad. Och boken, den har jag ju tänkt läsa, den finns på att läsa-listan, tänkte läsa BLonde först, har du läst den? Kram!

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!