måndag 17 februari 2014

Ekologisk, väldoftande och effektiv lotion



Som eksemare är jag oerhört svårflörtad när det kommer till hudvårdsprodukter. Jag har alltför många gånger testat det ena mer fantastiskt utlovade än det andra med det smärtsamma resultatet att huden protesterat, givit upp all spänst och mer fått utseendet av ett vulkanlandskap än av människohy. Utifrån de erfarenheterna håller jag mig helst till beprövade, gärna av doktorn utskrivna, salvor och krämer.

Nu var det ju som så att min kusin gav mig kakaosmör för badet. Den historien går att finna här: http://hemkarahanna.blogspot.se/2013/05/forberedelser-for-ett-bad.html?m=1

Och då jag insåg att kakaosmör faktiskt hade en välgörande effekt på mitt yttersta organ väcktes nyfikenheten. Jag fortsatte min sökning i samma webbshop där jag funnit smöret, bodystore.com, och fann en mjukgörande hudkräm med bland annat just kakaosmör i. Jag köpte den på prov, helt utan övertalning, fick hem en tub och blev helt såld. Denna ekologiska lotion inte bara hjälper med sin Aloe Vera, Granatäpple och Kakaosmör, den luktar dessutom helt fantastiskt. 

Ett helt osponsrad tips ifrån min sida som är väl värt ett test. Inte är den särskilt dyr heller, 89:- för 200 ml som räcker ganska länge om man inte som jag blir lite missbrukare av doften.

7 kommentarer:

  1. Härligt att läsa om!
    Det som slår mig är att det egentligen heter ekologisk på svenska, men att man alltmera har börjat kalla det organiskt efter engelskans organic. Kakaosmör minns jag att en vän till mig för många år sedan köpte på apoteket för att använda istället för solskyddskräm. Hon påstod att det var väldigt bra, men det var för läääänge sedan, nu har säkert alla produkter utvecklats ännu mera till det bättre

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag satt och funderade över om det var den rätta översättningen (Allt på tuben är på engelska) men vågade inte, och då blev det fel. Generellt sett är jag väldigt för de svenska orden. Så fram för ekologisk. :)

      Radera
  2. Härligt med en kräm som doftar gott, jag är så svag för väldoftande krämer. Skönt att du hittat en som passar din hud dessutom. Allergier kan vara knepiga.
    Ha det nu så fint!
    Kram Christina

    SvaraRadera
  3. Låter som en bra produkt. Jag har själv lite svårt för alla starkt doftande krämer. Inte för att det märks nåt på huden, men det triggar igång huvudvärken. Kram

    SvaraRadera
  4. När man hittar ett guldkorn i djungeln av produkter får man vara nöjd. Doftar det dessutom gott är det dubbelglädje.

    SvaraRadera
  5. Så bra när det blir rätt och bra och fint! Har du provat Weledas produkter? De tycker jag är alldeles fantastiska :) Kram!

    SvaraRadera
  6. Min man är också eksemare och kör mycket med ekologisk kokosfett. Det funkar mycket bra enligt honom. :-)

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!