söndag 23 februari 2014

Fira aftonvard

Efter Gudstjänst och avklarad lunch gick jag på makens inrådan och vilade middag. Det var ett år sedan eller några sen sist kan jag meddela. När jag knappa timmen senare vaknade fann jag maken i full förd med att lacka trappan till övervåningen. Gossarna hade fått välja vilken våning de ville vara på och hade valt den där uppe. De är således till sin förtjusning fast där uppe och vi är här nere. 

Då den praktiska modern försynt frågade hur planerna för middagen såg ut under dessa förhållanden visade det sig att några dylika planer inte fanns. Efter visst klurande har nu bottenvåningens befolkning totat ihop matiga smörgåsar och packat dessa i en papperskasse tillsammans med en flaska mjölk och porslin. Övervåningens innevånare letade i skrymslen och vrår efter ett rep och fann slutligen (efter att ha monterar ihop alla bälten de kunde finna) ett hopprep i botten på en låda.


Sedan hängde tre upplivade ungherrar ut genom allrumsfönstret för att fira upp aftonvarden. Här nere sitter vi gamlingar och lyssnar till deras utflykt, eller inflykt. Strax skall vi ropa upp vårt God Natt och försöka somna utan deras kramar i kinder och armars närminne.

3 kommentarer:

  1. Ni är för härliga!
    Föräldrafritt på övervåningen och barnfritt därunder!
    Så det kan gå! :)

    SvaraRadera
  2. Det där låter riktigt spännande.
    Sova middag är inte dumt. Det gör jag gärna.

    SvaraRadera
  3. Haha! En familj helt i min smak. Era pojkar måste ha älskat den annorlunda matserveringen. Ni lider verkligen inte brist på fantasi. Kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!