fredag 16 september 2011

Sovaöverkalas

Just nu pågår ett kalas för fullt i vårt hus. Äldste fyllde redan i somras men det brukar bli bättre att ha kompiskalaset så här frampå hösten. Det är ett sovaöverkalas! Så denna dag har ägnats åt att:


Baka thekakor till morgondagens önskade Brunch. Jag fick hjälp av en liten vän som verkade tycka att assistentens värme var tilltalande.







Städning och dammsugning kom näst på listan. Varför man nu lägger ner en massa tid och engagemang på det. Jag tror egentligen inte att en skock 12-åriga killar märker så stor skillnad. Men det känns bättre för mig även att jag lär få göra om det imorgon.



 Bords-
dekorationer och ballonger i grått och silver (och lite rosa/lila toner men det säger vi inte högt).

Kalasbordet i väntan på födelsedagsbarnet med gäster. Köttfärspizza stod på menyn och till efterrätt Eton Mess.


Nu har de ätit och lekt, Benny, Tidningsleken och Ficklampskurragömma. Madrasserna är uppblåsta, soffbordet fullt med godsaker och Wiikontrollerna snart överhettade. Vi får väl se hur mycket de gamla föräldrarna får sova inatt. Men oavsett vilket lär vi njuta av alla hjärtliga skratt som genljuder i hela huset.
Ungar är bäst!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!