onsdag 21 september 2011

Enmansorkester

Jag ska starta enmansorkester!

Jag behöver bara ta mig förbi det lilla problemet hur jag ska stämma mig och få kontroll på alla toner och läten. För toner är det som låter, det piper, tjuter, rispar och raspar när jag andas in och lite annorlunda när jag andas ut. Det låter på ett sätt från halsen, på ett annat från näsan och ett tredje från bröstet även svalget verkar ha fått sitt eget tonspektra. Basgången står de taktfasta hostningarna för, samt de lite dova rosslingarna.

Om jag bara lyckas erövra kontrollen över dessa ljud och få dem att harmoniera lite bättre skulle det nog kunna bli en spektakulär enmansorkester av sällan skådat slag. Och så mycket som jag övar så borde det snart vara i hamn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!