måndag 26 september 2011

SJ och firande

SJ är ett intressant fenomen som jag med god framgång hållt mig undan i flera år. Men på grund av resans längd, familjens antal och bilens storlek samt skick fick helgens resa utövas med detta färdmedel.

Resan till Göteborg gick förhållandevis bra, och jag var nästan på väg att revidera min uppfattning om tågen, som bottnar sig i många års pendlande.
Yngste försöker bli kompis med en duva vid tågbyte.
Men så kom hemresan och återställde eventuellt rubbade cirklar. Maken blev kvar i Göteborg i jobbet och min uppgift var alltså att få hem barnen på bästa sätt. Kort beskrivet var statusen på tåget följande: termostaten var trasig och sprutade in ohejdade mängder värme, bokmässans halva besöksantal verkade vara på samma tåg som vi vilket gjorde det ... trångt och den så kallade restaurangvagnen bestod av en liten kur med en stackars genomsvettig flicka som efter bästa förmåga försökte betjäna en kö som sträckte sig genom två vagnar. När tåget dessutom började skaka så att bokmässebesökarna inte kunde läsa sina nyinförskaffade böcker kan man beskriva känslan som låg över hela tåget som ... irriterat. Ett litet signalfel på det och en försening, sedan var vi hemma.

Behovet av en bil i rätt storlek och som går som en klocka har nu åter aktualiserats vill jag meddela.


För övrigt var helgen härlig! Underbara släktingar, födelsedagsfirande av fina syster, fantastiskt god mat och mycket, mycket  gemenskap.







Systers fantastiska polka- och chokladmoussetårta. En av alla godsaker som stod på helgens meny.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!