måndag 18 juni 2012

Smälta rabarber

Det som fyllde mitt huvud i förmiddags var Alice Babs "Regntunga skyar" för det var nämligen en exakt beskrivning av himlen ovanför. När samma tunga stämning visade sig även ha smugit sig in i hemmets lugna härd beslutade jag mig för att testa om inte Smälta rabarber var en lösning för att att lätta upp stämningen en aning, så, så fick det bli.

Rabarber skurna i bitar, lite smör, ganska mycket socker (1 dl för fyra rejäla stjälkar) och en nypa mald vaniljstång. In i 175 grader i en halvtimme ungefär. Ät med en riktigt god vaniljglass.

Och ser man på. När detta inmundigats sprack himlen upp, temperaturen steg och barnen blev åter badsugna, tog sina cyklar och for glada i hågen ut på nya äventyr.

Nöjd, ska jag nu ta hand om disken och kanske plantera lite blommor.

3 kommentarer:

  1. Mmm det är sommar med rabarber, gott det ser ut! Tror jag ska gå ut och plocka i morrn och härma dig...
    Ha en toppen vecka,
    kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  2. Rabarber is da shit säger jag och önskar dig en trevlig dag!
    KRAM

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!