onsdag 27 juni 2012

PLUS

Med risk att låta som Sverker i Plus, vilket i och för sig inte vore så dumt han gjorde ett bra jobb där, så vill jag kasta följande produkt rakt ned i soptunnan.

Mitt hårspray tog slut och jag begav mig till samhällets livsmedelsbutik för att inhandla en ny flaska. Ja, jag är inte tjusigare än så, utan köper samma gamla hederliga hårspray som jag gjort i många år just på livsmedelsbutiker.

Men igår rubbades mina cirklar, på raden där normalt mitt gamla hederliga, välbeprövade spray brukar stå var det tomt! I mitt gamla liv, fram tills för dryga två månader sedan hade inte detta varit cirkelrubbande överhuvudtaget eftersom jag skrotat omkring ytterligare en dag i hemmets lugna vrå med vindrufsigt och ostyrigt hår. Men eftersom jag numer tillbringar förmiddagarna i "Måndagsvärlden" som Queen of Kammebornia http://queenofkammebornia.blogg.se/ så slående beskriver det så kan inte håret var fullt så vindrufsigt som det av sig själv gärna vill vara.

Nej, jag fick helt enkelt börja studera det otal av andra okända och lite skrämmande hårspraysflaskor som stod till buds. Jag läste noga på dem och föll så för en som lovade stadga och glans. Då den var många kronor dyrare än mitt vanliga, hederliga spray, tog jag det lite som en garanti för att det skulle hålla vad det lovade.

Men ack vad jag bedrog mig! Glansigt blev allt håret, på det där flottiga otvättade sättet, men all form av styrsel undgick i varje fall min uppmärksamma blick. Följaktligen var jag på jobbet idag med ett vindrufsigt hår som såg allt smutsigare ut ju längre dagen förled.

Det gick uppenbarligen det med och var kanske till nytta för min ödmjukhet. Men aldrig mer för nu åker flaskan som sagt rakt ned i tunnan!

1 kommentar:

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!