måndag 17 juni 2013

Den ene efter den andre


Då har vi lämnat Äldste på en stor parkering med en buss på. En buss som nu har tagit honom på läger. Och igår lämnade vi Mellan på ett annat läger. Så nu är huset ovanligt tyst och stilla. Som tur är fick vi låna grannflickan en stund och tog med henne och Yngste för en glass att trösta oss med.


Det är roligt att de har trevligheter för sig men samtidigt trivs jag bäst med huset fullt av ungar. Men helst ska ju även jag vara hemma då. Det här med att arbeta på barnens lov är något jag aldrig tror att jag kommer att vänja mig vid. Jag tror faktiskt inte att jag vill vänja mig vid det. Jag vill uppleva sommarens dagar med dem jag älskar och ta dem precis så dom de kommer. Bäst är det som på bilderna här ifrån sommarlovets första dag. En regnig solig dag som tarvade varm choklad och munkar efter en rejäl rotblöta barnen varit ute i.


Imorgon lämnar även Yngste och jag hemmet för Småland och 60-årskalasförberedelser. Då blir det riktigt lugnt för maken som får vara hemma och tjäna för levebrödet till dess de stora gossarna skall hämtas hem igen och vi åter möts söderöver.

2 kommentarer:

  1. Sedär, ni firar lite spritt i starten ;)
    För och nackdelar med det mesta...
    Håller med om att det blir tyst och stilla när de flesta är på annat håll, fast man kan få en hel del gjort ;)
    På såvis är det tur att jag bor på en gård med barn och barnbarn som grannar :) svärföräldrar med för den delen.
    Ha en fin vecka!
    Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en trevlig resa. jag gillar också bäst när hela flocken är samlad.
    Kram Bosse

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!