torsdag 12 juni 2014

Tupperware



Det kändes så taktiskt då, när jag bokade, att förlägga ett Tupperwareparty nära efter konfirmationen. Huset var städat och det fanns fika i frysen. Och ja, det stämde. Vad jag inte tagit med i beräkningen var att krafterna inte gick att fylla på ifrån frysen. 

Vi hade dock en väldigt trevlig afton. Jag tycker nog att det bästa med dylika partyn är att det blir gemenskap i en grupp människor ifrån vitt skilda håll ifrån värdinnans liv. Människor som kanske aldrig annars hade träffats, människor som kanske upptäcker band emellan sig. Och det skapar en spännande dynamik. 

2 kommentarer:

  1. Vilken bra idé du har, att man kunde fylla på energi från frysen. När du kommer på hur man gör hoppas jag du delar med sig av knepet. Det är väldigt länge sen jag var på ett Tupperwareparty. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för inbjudan och den super goda fikat, lite tråkigt dock att kvällen tog slut så fort. Vi hann ju inte riktigt med att samspråka som vi brukar. På återseende.

    Kram C

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!