söndag 1 juni 2014

Tidig morgon


Jag sveper in mig i min tuftade långkofta och går ut i de tolv graderna till dig med en kopp kaffe. 


Du bygger ett verandaräcke och du snickrar bäst med en kopp kaffe i närheten. Det vet jag.


Jag sitter huttrande en stund på trappen och vi pratar om alternativa höjder på räcket. Jag tycker om att titta på dig när du beräknar och funderar.


När så kylan biter mig för hårt samlar jag ihop alla kvarlämnade koppar, som står här och var, och går in för att göra frukost till familjen innan vi ska fara till Sörmland på treårskalas.

2 kommentarer:

  1. Vad bra att du har en händig man och han en omtänksam fru. Tolv grader. Brrr! Hoppas du blir bjuden på en god tårta.

    SvaraRadera
  2. Mysig start på dagen. Hoppas kalaset var lyckat!
    Kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!