söndag 8 juni 2014

Medeltidsmarknad

Det är så fasligt mycket roligheter som pågår i mitt liv just nu att jag inte helt hinner med.



I förrgår var det dock dags för den årliga Medeltida marknaden i grannbyn.  Äldste var där och sålde ägg, skrudad i en omsydd gardin. Och jag var där bredvid med surdegsbröd, hemkokt ketchup och BBQ-sås.


Vi hade en rolig dag fylld av kunder, trevliga medknallar, processioner av soldater, hästar, präster, riddare och gycklare. 


Jag hann tyvärr inte ta så många foton då vi hade en stadig ström med kunder. Marknaden och dess regler förklarades med myndig stämma öppnad och igång klockan tio och sedan gick dagen fort.


Mässan på latin missade vi dessvärre. Något år vore det en upplevelse att delta. Det är förresten en upplevelse att delta i marknaden överhuvudtaget så vi vet nog redan vad vi gör nästa år på nationaldagen. Då står vi där på grannbyns bygata, utklädda, och bjuder ut våra varor. Välkomna!





4 kommentarer:

  1. Så mysigt det ser ut. Jag brukar försöka åka på marknader i mindre byar. Det är mycket roligare än alla större, där man inte har en chans att komma fram till stånden och se eller köpa något. Kram

    SvaraRadera
  2. Det verkade vara en trevlig marknad. Extra trevligt om det ger lite klirr i kassan också.

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig marknad! Härliga bilder också. Jag har funderat på det där med hemmagjord ketchup, tror det är dags att pröva det. Liza

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!