tisdag 6 augusti 2013

Romantik och barnmat


Maken och jag är alldeles solokvist här hemma denna afton då barnen är och roar sig på lite olika ställen.

Maken gick en liten sväng här på kvällen och återvände med en bukett, en sådan bukett jag älskar att ha så här på sensommaren. En bukett som låter inomhus följa skiftningarna utomhus. Och när sensommar går mot höst kan den fylla uppgiften av att minna om denna ljuvliga sommar vi nu lever i och njuter av.
Han är allt lite romantisk emellanåt den käre.

Vår middag var kanske inte fullt lika romantisk. 
Vi slog på stort och grillade korv som åts med hembakade korvbröd, egenkokt ketchup och rostad lök.
Kanske lite barnmat i avsaknad av barnen.

5 kommentarer:

  1. Så där romantisk är absolut inte min man, jag tror inte han har något romantiskt i sig alls faktiskt, ha ha. Men han är ju så bra på mycket annat får jag väl tillägga.

    Så vacker bild!

    Ha en bra dag
    //bara anna

    SvaraRadera
  2. Sädesfält som vajar i vinden är såååå vackert. Och minst lika vackert att ta in en bukett och sätta i en vacker vas. Och det var väl en romantisk middag. Gillad korv, okej kanske inte så romantiskt, men hembakat bröd och egen ketchup är väl romantiskt. Du/ni har lagt er tid och själ på att baka/tillreda detta. Underbart!

    Vilka vackra bilder du bjöd på i ditt förra inlägg.

    Kram Helén

    SvaraRadera
  3. Mysigt med lite romantik och vem bryr sig då om vad man äter :) Blir lite nyfiken på er hemmagjorda ketchup. Prövade en gång att göra egen och var allt annat än nöjd och avskräcktes från nya förslag. Har du något bra recept? Liza

    SvaraRadera
  4. Hembakta korvbröd och egentillverkad ketchup låter riktigt gott, tycker jag - även om jag aldrig prövat att göra ketchup själv. Men det låter både godare och nyttigare än köpeketchup som innehåller massor av socker.

    Tittade igenom era semesterbilder, från stugan (tidigare inlägget). Det set ser ljuvligt ut, himlen är ju alldeles rosa på fotografierna - så vackert.
    Ha det fint! Christina

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att det var romantik med i alla hörn. Kram från KorvBosse
    Ps. Vi fick SMS från Gullbranna att det hade ösregnat hela förra natten och att allt var blött i tältet. I natt ska de dynga. Vara uppe hela natten. Det kommer att vara två mycket trötta tjejer som vi ska hämta imorgon. Vilket låååååångt Ps. :)

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!