tisdag 27 mars 2012

Vårkväll, utan kudde men med lek och "Coffee Float"

Vårdagarna är fantastiska men frågar man barnen är nog de ljusa vårkvällarna om möjligt ännu bättre. Och vem minns inte hur det kändes när det aldrig blev mörkt, varenda unge var ute och lekmöjligheterna var oändliga. Med de minnena i åtanke var det svårt, för att inte säga omöjligt att tvinga in de ystra barnen till kudden. Nej, igår fick de vara ute och leka av sig trots skola idag. Jag tror ljuset hjälper dem att orka men svaret på det får jag väl inom det snaraste, när de väntas hem.




Även hönorna fick vara ute längre än vanligt. Alla eventuella rävar blev effektivt bortskrämda av barnaljud.


Maken och jag avnjöt skådespelet i sällskap med varsin "Coffee Float", en mugg full med löst packad vaniljglass som man häller varmt kaffe över och avnjuter med hjälp av sugrör, något vi surplade friskt i vår tids begynnelse, så nostalgins skimmer lös över oss på fler än ett sätt denna afton.

2 kommentarer:

  1. Mums!
    Sötaste Yngste kan inte stå still ;) Lillisen min <3
    Du, finaste Hanna, jag tycker du ska lägga ut receptet på dina himmelska bullar ;)

    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag visst göra det. Men har du inte redan bakat?
      Kram!

      Radera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!