måndag 8 februari 2016

Drömmar om nattliga simturer

Om det ska vara på det här viset att vintern bara kom på snabbvisit. 
Att våra drömmar om frusen mark och vitgnistrande grenar bara ska slaska bort detta år.
Då vill jag faktiskt inte vara med!

Vår infart är numer bara djupa leriga spår. Och på jobbparkeringen står skinande rena bilar på rad bredvid min lortgris. Det är som ingen mening att tvätta den då den ju ska hem till geggan igen redan samma dag.


Nej, i brist på riktig härlig vinter så drömmer jag mig hellre tillbaka till nattpromenader i skogen i ljusa sommarnatten och fullmånens sken.


När vi gick till skogssjön och gled ned i det svala men inte kalla vattnet efter en dags måleriarbete.
Då vi simmade rakt över sjön, rakt genom näckrosor.
Stilla så stilla att vattnet bara fick porla runt våra kroppar.


Då vi badade och busade och efter härlig simtur åter tog oss hem och kröp i kojs framåt småtimmarna med en alldeles lagom temperatur i kroppen.

Det vill jag drömma om när jag inte har riktig vinter utan mer av gyttjebrottning var gång jag ska hem eller bort.

Nattliga simturer i skogssjön under månens sken....

3 kommentarer:

  1. Det låter väl mycket roligare än den här tråkvintern...den stunden det var snö så var det alldeles för många minusgrader istället :)

    SvaraRadera
  2. Nattliga simturer låter härligt. Om 4 månader sådär kanske det går att återuppleva igen. Tiden går fort. Kram

    SvaraRadera
  3. Å, vilka vackra drömmar. Tänk vad fint det kan vara att drömma ibland... även om vardagen är trivsam kan man behöva en och annan dröm att njuta av.

    Ha det fint!

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!