torsdag 2 maj 2013

Gå på staden dagen

Idag var "Gå på stan dagen". Tanken var att insupa atmosfären, äta gott när andan föll på och kanske spontant besöka någon sevärdhet och eventuellt shoppa. Det sistnämnda är dock ingen vanlighet i denna familj. Med tre söner, en make och en fru som tycker om att ha fina kläder men tycker det är Jättejobbigt att leta upp dem så sliter vi inte precis ut butiksdörrarnas gångjärn.

Grusvägspojkarna fick dock lov att ta med sparkcykel och skateboardar vilka var till stor förnöjsamhet för dem men mer tveksamt för våra medmänniskor. Modern fick fota vackra motiv med både kamera och telefon, och maken ledde expeditionen. Lunchen intogs på ett typiskt Parisiskt hak och eftermiddagsfikat på ett alldeles för tjusigt och dyrt Partisserie. Även några butiker besöktes vilket resulterade i två par skor till modern och skolavslutningskläder till Yngste samt en tupplur för Äldste.

Efter en bra och solig dag ligger nu hela familjen ihopträngd i en utfälld bäddsoffa, för sin sista natt i den hyrda Parisettan, och tittar på Armageddon, inspirerade av dess specialeffekter vi tog del av på Disneyland.















5 kommentarer:

  1. Fin avslutning på en fin julklapp:)
    Härligt att följa er Hanna!
    Ha det bra, bra!

    SvaraRadera
  2. En familj som inte gillar att shoppa. Please! Kan ni inte adoptera mig? Jag är en snäll man i min bästa ålder som lever med tre damer som älskar att shopppa loss när de kommer till en affärstad.

    SvaraRadera
  3. Jag tänker så här; nätshopping is da shit ;)
    Jag älskar att gå i affärer, jag och äldsta dottern. Men eftersom vi sällan har tid att åka till stan kokar vi en kanna te, tänder ljus och nätshoppar tillsammans under mycket fniss och förnöjsamhet :)

    Vilken fin sista dag ni verkar ha fått <3

    Kram Jessica
    www.litenh.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Låter som ni har haft en härlig vistelse i Paris - fattas bara annat :-)

    Jag tycker förvissor om att shoppa, men i Paris tillbringar jag hellre min tid utomhus och insuper atmosfär än inomhus på ett dussinvaruhus.

    Trevlig hemresa och välkommen åter!

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder! Jag skulle också hellre njuta av Paris, istället för shopping... Vilken underbar semester ni har haft!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!