lördag 11 maj 2013

Drömmars uppfyllelse


Nu har drömmen gått i uppfyllelse, nästan i alla fall. Jag har druckit kaffe ur termosen, på utemöblerna, i solsken med min älskade mitt emot. Dock utan fridfullt lekande barn att beskåda. 


Men frukost i morgonsol i härligt sällskap är inte pjåkigt det inte. 
Denna dagen har vi varit flitiga som små myror. Två höga och förhoppningsvis hönssäkra odlingsbänkar har fyllts med jord och gödsel. Eller rättare sagt, en har fyllts, och till den andra räckte inte släpkärrelasten jord hela vägen upp.


Vår verksamhet har noga iakttagits. Antagligen för att de snarast skall upptäcka säkerhetsbristerna i den nya odlingen.


Kälkar och sparkar har ännu inte plockats in för sommarförvaringen utan får samsas med vårbestyrens redskap.


Flera gånger under dagen har jag spanat upp i körsbärsträdens kronor. Det är nästan en fråga om timmar nu tills den prakt de bjuder slår ut.


Nu får spaden välförtjänt vila mitt i sipprakten. 
Det kan vara skön omväxling efter all gödseln. 

Om någon undrar så testar jag lite olika funktioner på min kamera, därav bildernas olika utformning.

8 kommentarer:

  1. Med andra ord, en särdeles bra dag!:)
    Fina bilder...och så hönorna, de goa

    Fortsätt ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Vilket fint hus ni har, rena drömmen ju!
    Jag som är ny här undrar lite nyfiket vad du jobbar med?

    Ha en skön söndag!
    //bara Anna
    Annacecar.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder från er i vår tema!
    Ett så vackert hus ni har, det är en skön period då vinter möter vår. Lite oreda och blandade prylar förstärker myset ;)
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig trädgårdsdag ni har haft. Bilden med hönorna är så underbar. Du får berätta om de lyckas överlista er. Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt! Och så ljuvligt det ska bli med körsbärsblom! Kram!

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart hus ni har! Och i sanning en riktig drömtillvaro :-) Sådana drömmar är bra att ha, gemensamma hemmadrömmar inom räckhåll att njuta av tillsammans.

    SvaraRadera
  7. Vad ljuvligt det låter att liksom väcka trädgården
    tillsammans, så här under våren!
    Vårkram

    SvaraRadera
  8. Testa du på. Jättefina bilder. :) Sedan är jag lite glad för att jag bor längre söder ut. En bit från sparkarnas värld.
    Kram Bosse

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!