tisdag 17 april 2012

Vila och löss


Jag vet inte riktigt vad som var med oss idag, vädret, omställningen eller något annat, men när jag anlänt hemmet i sällskap med mina två yngsta var vi så trötta att en tupplur var det enda program som kunde bli aktuellt. Med en gosse snusande på vardera armen blev återhämtningen god. Jag tror inte det finns något mer lugnande än att höra sovande barns andetag. Det är helt enkelt en ljuvlighet!

Yngste återgick dock tämligen snart till vaket tillstånd igen och fick med sin motvilliga moder ut till köket för att spela Lusen och efter en stund förenade sig även Mellan med oss. Har ni spelat Lusen någon gång? Om inte rekommenderar jag det å det varmaste. Ett spel som är roligt för många åldrar, har lite spänning i sig, kräver lite tur, kan vända helt och hållet ända in i slutet och tar slut innan någon tröttnat.



Risken är dock att en lus tar ett skutt och bosätter sig i håret. Men eftersom de är ganska stora är de även ganska enkla att få bort, till och med utan luskam.

3 kommentarer:

  1. Jag trodde ni hade fått löss när jag läste titeln. Men att spela spel låter betydligt roligare! ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Hoppas det går bra med nya jobbet.
    Kram

    SvaraRadera
  3. sv: jag brukar köpa mald vaniljstång i små glasburkar på ICA, de innehåller inget socker och smakar fantastiskt!

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!