onsdag 25 april 2012

Fågellycka

Detta är ingen sorglig dag rakt igenom, tack och lov. För idag var den stora dagen när vi skulle få tillskott i hönflocken. 


Pojkarna fick ledigt från skolan från lunch och framåt, blev upphämtade av modern och så bar det av till samhällets mack, där vi var flera som skulle köpa höns. Dock var jag den enda i sällskapet i snäv kjol och högklackade skor. Men det gick att köpa hönor klädd på det viset också. Eller kanske inte, det var ju faktiskt pojkarna som köpte hönorna, Äldste fyra stycken och de andra två en var, för egna pengar alltihop. Köra hönor gick i alla fall bra i mina kläder.


Väl hemma fick de nya inspektera bostaden i lugn och ro medan de som är gamla i gården stod precis utanför och utstötte höga klagande läten. Högeligen missnöjda över att vara utestängda från den nya gemenskapen och sitt hus. De blev dock insläppta efter en stund och alla tio verkar så här långt gå bra ihop.


Låt mig presentera Den store hönägaren med Kajsa.


Den minste hönägaren med Jörgen. Japp hon ska heta så, det har varit bestämt sedan länge.


Och Mellan med Mimmi.
De andra tre har inte namnen utkristalliserat sig för ännu men Ronja är ett hett tips för tillfället. 
Nu råder åter fågellycka här i hemmet.


7 kommentarer:

  1. AWWW så söta de var:) Denna bloggen påminner om min uppväxt på landet. Undrar om du har twitter & facebook så jag kan följa??

    Vill du ha lantlig inspiration samt delta i en tävling kan du gå in på min blogg & kolla in förra inlägget:)
    Ha en kanonvecka

    LOVE Maria på inredningsvis

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att det inte bara blev sorg idag. Men vilket äventyr det var med svanen! Spännande att bo på landet och få uppleva allt det.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var ett riktigt äventyr. Och det är ju på något sätt naturens gång även det som hände.
      Ja, jag gillar landet. :)
      Kram!

      Radera
  3. Vad härligt med hönor! Vi är just på väg att skaffa höns också :) Jag tror du var fin med kjol och högklackat - varför måste alla hönsköpare se likadana ut?

    SvaraRadera
    Svar
    1. :)
      Nej, du har så rätt, alla hönköpare behöver verkligen inte se likadana ut. Vilket nu är bevisat.

      Välkommen hit!

      Radera
  4. åh,längtar efter att få komma å se:)

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!