torsdag 12 april 2012

Stolt mor med lite barnaskryt



I morse när jag klev upp ur sängen, Yngste och jag tog en vilodag så här mitt i veckan, mötte mig ett kök som var på gränsen till att klassas som katastrofområde. Det berodde på att det strulat ihop sig lite för de båda äldsta denna morgon.

Mellan kom för ett tag sedan på ett sätt att tjäna pengar då han ansåg att han hade för lite av den varan. Han undersökte marknaden via internet, beställde hem kaffekoppar i papp med lock, köpte kaffe och engagerade sin äldre bror och började sälja kaffe i arla morgonstund på tågperrongen i samhället. Och i vanliga fall är de så duktiga så på att diska upp efter sig, så jag gjorde det så gärna åt dem denna dag.


Konkurrensen är obefintlig och kundunderlaget stort, så de har rönt en del framgång. Och vem kan motstå en kopp kaffe på morgonen för blott en tio, sålt av dess godingar?
(Kortet har maken tagit, så jag tar inget ansvar för kvalitén)

6 kommentarer:

  1. Wow, imponerande! När vi var små sålde vi bär vid kön till Gotlandsbåten, blommor vid husknuten och bjöd in till cirkus (biljetterna kostade 1, 50 eller en kola minns jag). Himla fina minnen från allt det där!

    SvaraRadera
  2. Nämen de är ju helt fenomenala di där sönerna!!! Men så har de ju en fenomenal moder också... :-) Kram Ylva T. A.

    SvaraRadera
  3. vi säger bara: riktiga smålänningar är vad de är! :-) Kanske de snart har råd att anställa dig som diskare o allt-i-allo ;-) Duktiga e de, o initiativrika, de kommer att kunna gå långt med det.
    Kram Magdis

    SvaraRadera
  4. Vilken smart idé! Väldigt imponerande!

    SvaraRadera
  5. härligt med företagsamhet :D

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!