onsdag 11 april 2012

Bakning, utmaning och terapi i ett


Dessa två efterlängtade godingar kom i paket idag. Kvällslektyren är med andra ord ordnad och sedan väntar nya utmaningar. Jag kanske till och med ska våga mig på att göra Wienerbröd, det vore roligt, om det lyckades vill säga. Men ska det vara i enlighet med denne gurus förordningar är allt utom egengjord vaniljkräm oförenligt med dessa, och alla andra, bakverk. Äkta och från grunden är väl ledorden vilket tilltalar mig, även om genvägar är bra att ha till hands när omständigheterna kräver det. 

Jag har nog kommit fram till att bakning fungerar som terapi för mig. Stressreducerande är vad det är, och sedan är det gott och praktiskt att ha till hands dessutom. Hur många flugor kan det bli i en smäll egentligen?

1 kommentar:

  1. Det är ju asbra när man hittar sin grej som funkar, för mig är det främst bloggen och spela musik.

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!