lördag 28 april 2012

Utmaning från Vargdrömmar

Jag fick en utmaning av Stephanie på Vargdrömmar som jag här nedan ska försöka besvara efter bästa förmåga.

1. Beskriv outfiten som är ditt säkra kort när du ska någonstans och inte vet vad du ska ha på dig.
En klänning av någon sort. Det funkar i alla lägen. Aldrig jeans, då jag faktiskt inte ens har några i mina ägor längre.


2. Största modemissen?

Leggings i skinnimitation. Det var inte jag helt enkelt. (Detta trots att leggings kom på första plats när Mellan googlade världens bästa uppfinning.)



3. Hur är du som konsument?

Jag handlar hellre dyrare saker med kvalité och har dem längre än billigt och ofta och jag är min egen second handbutik. Förra sommaren hittade jag en kavaj i en låda, inhandlad 1997, som blev säsongens favorit.

4. Sämsta presenten du fått?
Det har aldrig hänt. Jag älskar alla presenter! Bara tanken att någon ansträngt sig lite för min skull, letat upp eller gjort något med mig i åtanke, slagit in och överlämnat. Oavsett vad det är så passar det alltid någonstans, någon gång. Jag gillar hela konceptet.

5. Sämsta presenten du gett?
Kläder till min man, de passar sällan vilket medför lite meck med att fara in till stan och byta.

6. Vad gör du helst i sommar?
Det som verkligen är sommar för mig är att soliga dagar få breda ut vårt blekta överkast i skuggan på gräsmattan. Fylla överkastet med kuddar och mina barn och ligga där, utan förpliktelser och läsa högt ur en bok som alla gillar.

7. Vilken maträtt är du bäst på att laga?
Här fick jag ta hjälp av familjen så deras svar är:
Maken: Bröd
Äldste: Köttgrytor och sånt
Mellan: Det går inte säga så, du gör så olika
Yngste: Pannkakor
Grannflickan: Allt

8. Första barndomsminnet?
Jag kan inte på hedersord säga att detta är det första, då tidslinjen från dessa år inte är helt rak i mitt minne, men det är definitivt ett väldigt starkt sådant och bland de första som inte enbart består av fragment, ifrån mina första år i livet.

Jag satt i en sandlåda utanför ett hus vi hyrt i Danmark då det kom ett flygplan av större modell ganska lågt över mig. Min erfarenhet av flygplan fram tills dess bestod av små fyrsitsiga propellerplan som min far framförde och dessa var jag ytterst välbekant med ifrån sex dagars ålder och framåt. 

Problemet med planet som flög över mig var att det, utifrån min erfarenhetsbaserade tolkning, hade tappat sin propeller och därmed var på väg att störta och det VÄLDIGT nära mig. Jag blev fullkomligt vettskrämd, slängde hink och spade och sprang i förtvivlan så fort mina små, korta ben bar till föräldrarna för att utom mig av rädsla meddela att vår sista stund i detta jordelivet troligen var kommen. Den rädslan minns jag hur tydligt som helst fortfarande.

9. Favoritsport att titta på?
Den var svår! Slutspel i hockey om HV71 är med. Vasaloppet kan få mitt intresse. Konståkning är vackert en stund. Jag kan nog fångas om jag får lite historia bakom människorna som utför sporten,  men sporten i sig är generellt sett väldigt överskattad att titta på enligt mig.

10. Om du var en idrottsstjärna, vilken sport skulle du helst utöva?
Rally

11. Hur och på vilket sätt försöker du värna om miljön?
Handlar mycket ekologiskt, ger hönorna våra rester, försöker köra bil energisnålt, tar regelbundna svängar förbi återvinningsstationen, försöker tänka på miljön i vardagen.

Det var roligt det här! 

5 kommentarer:

  1. Vad roligt att läsa dina svar! Alltså verkligen superroligt. Kram,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de var roliga att svara på också, dina frågor.

      Radera
  2. Kul att läsa, och jag håller med dig, klänning funkar alltid! Vilken fin sjal och mössa du har på din profilbild - är de hemmastickade?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är min fina lilla mamma som stickat dem till mig.

      Radera
  3. Alltid kul att få läsa lite sån där "småfakta" om folk :) Lite smått och gott som man inte skulle få veta annars.

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!