söndag 3 februari 2013

Semlor

Söndagslunchen tenderar som oftast att intagas väldigt sent på dagen i detta hem. Därför är det nästan nödvändigt att kyrkkaffet får innehålla en smörgås, så att vi står oss. Att vidare tala om lunchen denna dag är inte så spännande, det blev en pastasås med mycket grönsaker, kassler och blåmögelost i. 

Men efter pastasåsen kom vi till dagens intressanta. Gossarna, och då menar jag alla fyra, tyckte att det var dags för semlor, och att de borde förtäras redan som efterrätt. Där fanns dock ett problem. Årets semmelbullar var ännu inte bakade. Men det var ju på intet sätt ett olösligt problem. Jag har ju faktiskt det bästa receptet på just semlor i min besittning.


Det blev Semlor som väldigt, väldigt sen efterrätt, eller kanske mer som kvällsmat. Jag vet inte riktigt vad jag skall titulera denna galenskap. Gott var det i vilket fall. Och trevligt, då det blev en sådan där oförglömlig gemenskapsstund när alla skrattar, pratar, dansar lite, apar sig, berättar något och planerar något annat. Allt om vart annat i en härlig röra medan semlorna äts och ögonen glittrar.


Familj när det är som allra bäst!

6 kommentarer:

  1. Oh! Fastlagsbullar! Do you in Sweden have debate about the filling: almond paste or strawberry jam?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Almond paste is the one and only filling here.
      Nice to here from you again. I miss your blogg!

      Radera
  2. Galet eller ej det är hur som helst makalöst gott! Å jag måste nog testa att göra egna själv, det har jag aldrig gjor tidigare....

    Kramar & tack för dina söta ord :-)

    www.mintekopp.se

    SvaraRadera
  3. Men åh så gott! Och vad musigt och baka dem tillsammans :)

    SvaraRadera
  4. <3
    Undrar vad jag ska göra med mina barn som tycker mer om bulldegen i köpesemlor än om den jag gör själv. De tycker den blir för kompakt...

    Vilken galet mysig söndag!
    Kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!