måndag 1 juli 2013

Sommar för mig


Sommar!
Just nu känns det inte som att det kan finnas något ljuvligare!
Och vädret vi har känner jag detsamma inför.

Äntligen har jag också sommarledigt!
Tillsammans med mina söner hade jag tänkt mig. Att maken skulle vara på Gotland denna vecka har jag vetat ett tag. Nu blir det ju inte alltid som man tänkt sig. Äldste fick erbjudande om att vara kvar ett tag till på gården där han tjänar som dräng och han var inte sen att tacka ja. Och Mellan for med tåget till farmor så nu är det bara jag och Yngste hemma. 

Det är dock inte så tokigt det heller. Vi har det väldans mysigt och fikar en väldans massor. Gärna liggandes på det gamla överkastet som blivit picknickfilt. Gärna med kuddar och en rolig högläsningsbok. För mig är det viktigt att läsa roliga böcker som högt just på sommaren men jag tycker att utbudet blivit sämre av den kategorin. Nu är det mest Fantasy och äventyr, vilket inte är det minsta fel, men det är något speciellt att läsa tillsammans och skratta tillsammans just på sommaren. Jag behöver det. och då får det bli Morfar Prosten, Pip-Larssons, Emil och Pippi och så en nykomling, Någons hjälte mm . Så visst finns det men inte så många nyskrivna vad jag funnit i alla fall.

Gott har vi där på filten och nu har en beställning på Smoothie kommit så det är väl bäst jag ser till att beställaren blir nöjd. Apelsin, Passionsfrukt och Mango ska det tydligen vara i.

4 kommentarer:

  1. Jag minns att jag tyckte det var så mysigt när man kunde umgås med ett barn i taget. Högläsning är alltid kul. Morfar Prosten gillar jag med. Ni får ha det så mysigt båda två.

    SvaraRadera
  2. Smask. Det låter gott och ser mysigt ut på bilden. Håller med. Det verkar som de äldre säkra högläsningskorten håller bäst. Precis som du skriver väger det alldeles för mycket över till fantasy och äventyrshållet sedan en tid tillbaka.
    Ska jag vara riktigt Bosseärlig hade jag gärna följt med till Gotland. Jag har längtat dit extra mycket de sista veckorna. Min svenska favoritö.
    Njut du av din sommarledighet. Kram Bosse

    SvaraRadera
  3. Mmm, och din kanna är så fin! Kram!

    SvaraRadera
  4. Härligt med lite ledigt. Inte så dumt att kunna rå om bara ett barn heller. Vi försöker göra det med jämna mellanrum och det är verkligen uppskattat av både barn och oss vuxna. Kramar Liza

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!