lördag 19 januari 2013

Nattlig dejt

Yngste har sovit i vår säng de senaste nätterna, de nätter han varit sjuk. Och då jag inte har sovit så bra eftersom han rosslat och jag vakat blev resultatet att både han och jag knoppade in vid halv niotiden igår kväll. Jag fullt påklädd med smink på och linser i. Det blir nog så när gossen slutar rossla och moderna slappnar av.

Efter tolvtiden någon gång hörde jag någonstans i fjärran att maken och Äldste kom hem efter att den förstnämnde hämtat hem den sistnämnde ifrån ungdomsmötet inne i stan. För att inte väcka oss sömntutor smög maken upp och la sig i Yngstes säng.

Jag vaknade till lite mer och kände hur tomt det var. Att jag längtade efter honom som brukar vara här. Dessutom knorrade magen ganska ordentligt. Min slutsats blev att det enda raka var att bjuda in till en nattlig dejt. 

Skriftlig inbjudan gick iväg vi SMS, om en träff vid köksbordet, levande ljus och en nattmacka.
Jag fick ganska snabbt ett jakande svar. Och strax satt vi där, två ruggugglor, en nyvaken med smink i stora delar av ansiktet och håret på ända och en trött och lite frusen. 


Men det var allt lite romantiskt där, mitt i vardagsköket, mitt i natten med ljusen tända och trevligt sällskap.


3 kommentarer:

  1. Så romantiskt och så mysigt, magi sådär mitt i vardagen :-)

    Kramar och med hopp om en fortsatt skön helg!

    SvaraRadera
  2. Så man håller romantiken vid liv. *härligt*

    SvaraRadera
  3. Sånt där är så härligt!

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!