torsdag 30 augusti 2012

Om jag är en kulturtant, vad är då han?

Vet ni vad?
Jag är så där lite pirrigt glad i magen.
Mellan och jag ska på opera!
Tack vare Gudrun Sjödén som i via sin kundklubb, tillsammans med Kungliga Operan, erbjuder biljetter för halva priset. Det fick mig att komma till skott och göra verklighet av planerna.


Det var länge sedan sist, och då menar jag verkligen jättelänge sedan, jag var på en riktig operaföreställning. Och det är första gången för Mellan, men han har tyckt om de mer barninriktade operatillställningar vi varit på hitintills och därför fick han bli min följeslagare.

Nu ska jag gå och glädjas åt detta i en månad ungefär, riktigt ta ut glädje i förskott så att säga. Jag säger dock inte glädjen i bestämd form för min tro är att det finns precis lika mycket glädje att ta ut när dagen kommer oavsett om jag tagit ut glädje i förskott eller ej, och då är det ju faktiskt lite korkat att inte ta ut glädje, just i förskott.

1 kommentar:

  1. Vad kul! Att ta ut glädje i förskott innebär oftast dubbel glädje.
    Kram!

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!