fredag 24 augusti 2012

Min allra käraste syster

Idag var Göteborg min arbetsplats och anställningsintervjuer min arbetsuppgift. När min allra käraste syster, boende långt ifrån mig på landets västra strand, fick höra detta erbjöd hon sig att hämta mig på kontoret och köra mig till flygplatsen efter avslutat värv. En lång resa för blott 40 minuters gemenskap men bor man så långt ifrån varandra som vi gör får man ta de chanser som erbjuds.

Hon gjorde så, trafiken flöt så bra att vi kom fram i tid för att hinna ta en kopp kaffe när vi anlände. Vi drog ut på tiden så länge det bara gick, pratade, skrattade och visade bilder på allt som hänt sedan vi sist sågs, i slutet av juli. När det så var absolut nödvändigt att gå till säkerhetskontrollen gick vi sida vid sida, drog ut på avskedet, bara lite till.

Jag var en aning fundersam över varför jag inte fått den utlovade SMS-biljetten men tänkte att det nog skulle lösa sig, jag hade ju bokningspappret. Nu är det så att det kan vara lite riskabelt att släppa ut en hemmavan hemmakatt som mig ut i stora vida världen. Det visade sig att flygbolaget inte missat någonting, de skulle i god tid hinna skicka ut SMS-biljetten till avresan DEN 21 SEPTEMBER vilket visade sig vara just den datum till vilket jag bokat hemresan!

Eftersom vi umgåtts in i det längsta och eftersom disken för ombokningar låg i andra terminalen och dessutom längst bort i denna och eftersom de tre som stod bakom disken endast kunde hantera en gemensam kund i taget så var det bara att konstatera att flyget var ohjälpligt missat. Jag började fundera på hur tiden fram till den 21:a september skulle spenderas och min allra käraste syster började oro sig över att det var stökigt i gästrummet.

Det visade sig dock, efter att de tre lyckats hjälpa den ende före oss, att mot en liten, inte helt obetydlig avgift, gick det att boka om den icke ombokningsbara biljetten till flighten två timmar senare. Någonstans ska väl lågprisflygbolag dra in sina förtjänster och då kan väl lite lätt klantiga passagerare vara en lämplig målgrupp för detta ändamål. Personalen bakom disken tröstade mig med att detta var ganska vanligt, troligen orsakat av en ytterst lömskt konstruerad hemsida.

Positivt var dock att jag fick ytterligare en timme med min allra käraste syster, innan hon åkte hem för att fredagsmysa med sin fina familj. Negativt är att jag för tredje veckan i rad missar fredagsmysandet med min egen fina familj. Men jag kommer starkt på upploppet. Då ska det mysas! Det lovar jag!

2 kommentarer:

  1. Vad fint det är att ha en syster! Och vad fint det är att ha dig som bloggvän :) Jag har länkat till dig idag och lagat din goda ratatouille. Kram!
    http://queenofkammebornia.se/2012/august/ratatouille.html

    SvaraRadera
  2. Jag har alltid önskat mig en syster. Men så blev det aldrig tyvärr. Det känns tomt. Ta hand om varandra! :-)
    kram!

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!