måndag 17 oktober 2011

Matinspiration

Jag har sagt det förrut men jag säger det igen: Jag gillar tidningen Buffé. Den är gratis, har trevliga bilder och recept som inte är svåra men lite annorlunda och därmed lite roliga. Sparad blir den däremot ytterst sällan utan jag lagar ur den veckan efter den kommit och sedan får inspirationen komma andra vägar.

Middagen idag kom ifrån senaste numret, Löjromsråraka, och var egentligen en förrätt men som jag ökade på mängderna i och då funkade den lika bra som middag. Min variant hade inte löjrom utan vanlig rom från Abbas, det var just de burkarna som avgjorde menyvalet då de stått i kylskåpet ett tag och nu närmade sig utgångsdatum.

Rårakorna skulle gräddas i våffeljärn vilket faktiskt var riktigt fiffigt. De höll ihop jättebra till skillnad ifrån när de gräddas i stekpanna.


Tack vare min härliga, breda ugn kunde jag varmhålla alla rårakor utan problem och utan att de "häktade" i varandra.

 
 
Serveras, skulle de med massa goda tillbehör och sedan var det bara att äta. Dessa smaker gick hem riktigt bra i min grabbskock.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vis av tidigare erfarenhet var jag dock ytterst informativ varje gång de kom in i köket samt när jag ropade dem till bords att det inte var våfflor det handlade om. Annars är det risk för att besvikelsen leder till omedelbar negativ inställning.

1 kommentar:

  1. Men så gott! Råraka har jag inte ätit på väldigt, väldigt länge! Det får jag se till att ändra på :)

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!