måndag 31 oktober 2011

Femårsdag

Idag var då ÄNTLIGEN den stora, efterlängtade femårsdagen här!
Efter att ha varit utelåst ifrån sitt överfyllda, omysiga, kaotiska rum i närmare en månad var förväntan på topp i morse. Och naturligtvis var det morgon väldigt tidigt i Yngstes värld.


Efter en instruktion om hur födelsedagsmorgnar vanligen går till gick han med på att ligga kvar i sängen i väntan på sång, paket och frukost. Och han klarade det, han till och med sov räv när vi kom intågande hela skaran, i gemensam, morgonouppsjungen falsksång.

 
Ingen frukost och inga paket dock. Däremot en insvepning i täcket, en upplyftning i pappas famn och sedan upp till det så länge låsta rummet.


Där både frukost och paket väntade men framför allt ett helt "nytt" rum.


Med havstema enligt önskemål.




Godismackan var brödernas idé och ja, den uppskattades.


En egen liten hörna för pyssel, ritande och skapande


Äldste intog frukosten med utsikt, en aning ihoptryckt.


Rummet fick klart godkänt ur leksynpunkt.


Och sedan fortsatte leken på Barnens Djungel, en sådan där industrilokal som gjorts om till gigantisk lekplats.
Nu sover en mycket nöjd femåring vid min sida efter att ha avkrävt mig ett löfte om att jag ska tillbringa hela natten på soffan, utanför hans rum och inte gå ner utan honom.

2 kommentarer:

  1. Jag gillade godismackan. Bröderna har god smak. :p
    Hälsa pojkarna.

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!