lördag 1 oktober 2011

Dagens föränderlighet

Gårdagen tog sig riktigt bra, ganska långt innan kvällen. Framåt eftermiddagen var den riktigt trevlig igen, och jag räckte åter till för alla.




Brödet blev klart och avnjöts varmt med smältande smör ute i det fantastiska, soliga och varma höstvädret.




Det gick åt en hel limpa, inte så konstigt, för bröd är aldrig så gott som när det precis kommit ur ugnen. Och så mysigt hade vi att även hönorna gjorde sitt bästa för att få vara med.





Självklart fick även de smaka. Det verkar inte spela någon roll vad jag säger i den frågan. De får ändå, på något märkligt sätt mat när vi äter. Dock är jag mycket bestämd att de inte får vara på bordet eller på våra stolar, de har ju sin egen, och tro det eller ej men det fungerar i alla fall.

Och tänk, en liten kopp kaffe med suduko till, i all avskildhet, hann jag med innan solen försvann bakom trädtopparna. Känslan, när jag gick och lade mig, var att dagen varit riktigt bra. Fantastiskt vad snabbt det kan vända.

1 kommentar:

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!