torsdag 12 september 2013

Efterlängtat blomsterinköp med charm


Idag for jag den där vägen jag planerade att fara i söndags men som inte blev av. Så detta fick bli min dag för blomsterinköp istället. Jag vet inte vem som odlar dem men hinken står där så troget vid vägkanten varje sensommar ända fram tills frosten slår till. Betalningen får man lägga i en rostig konservburk bredvid, utan lock. Och med det priset kan man kosta på sig två buketter tyckte jag, i synnerhet som jag inte köpte någon i söndags.

Dylika ordningar gör det så där extra trevligt att bo lite på landet. 

4 kommentarer:

  1. Oj vilken härlig blomsterpall! Direktförsäljning skall alltid uppmuntras tycker jag, synd bara att det är så glest med dem på vintern.

    SvaraRadera
  2. Pangpris! Jag skulle också köpa bort allt omedelbart bums om jag hade tillgång till så fina billiga blommor

    SvaraRadera
  3. På Bjärehalvön nere på västkusten brukar finnas en liknande vagn för hemodlade ekologiska grönsaker - olika sorter från dag till dag. Allt från squash och paprika till blomkål och rödbetor, med en liten låda bredvid att lägga betalningen i. Nu kan jag ju inte skryta med att jag åker förbi därnere särskilt ofta - det brukar bara bli något enstaka besök per år - men det är en fröjd att få stå där och välja och vraka bland godsakerna. Ett mysigt sätt att handla!

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!