måndag 9 september 2013

Äppelkräm


Denna sol!
Och denna värme!
Det är så fantastiskt underbart att jag knappt finner ord att beskriva med.
När jag kom hem ifrån jobbet satte sig jag och Mellan, den enda av gossarna som var hemma, ute på altanen och lapade sol. Och där satt vi sedan, pratade, var tysta, njöt och pratade lite till ända tills dess att övriga familjemedlemmar började komma hem och alla magarna började kurra.

Då samlade vi ihop delar av gårdagens bordsdekorationer, fyllde på med några till och gick in och kokade Äppelkräm. 
Äppelkräm, det låter lika lent som det smakar.





2 kommentarer:

  1. Dina matbilder får det att vattnas i munnen på mig. Du tar mycket bättre foton än de jag ser i många mattidningar. Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, äppelkräm! Plutten och jag har cyklat runt lite bland U:a offentliga äppelträd för vi har ju ingen trädgård på det sättet. Underbart med naturens skafferi som är ju alldeles gratis mestadels.

    Kram,Constanze

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!