torsdag 15 december 2011

Julsmörgås

Gjorde en riktig liten jullunch i min ensamhet idag. Fort och smidigt gick det i alla fall och gott blev det.



Saffransciabattan låg bara och väntade på mig i frysen. På den philadelphiaost, kallrökt lax, babyspenat, cocktail kapris, som för övrigt är så gott att jag kan äta det som godis.


Och så naturligtvis julmust till detta.

Förövrigt lär min amaryllis ha sett sina bästa dagar när julafton ankommer, så jag njuter så mycket jag kan av den nu istället.


4 kommentarer:

  1. sv: nej helt klara blir vi inte men vi kommer iaf ha ett golv om allt går enligt planerna :)

    SvaraRadera
  2. Saffranschiabatta... är det gott? eller är det som är kvar bär russinen plockats ur kakan?

    SvaraRadera
  3. Åh jag är sjukligt sugen på must men har lovat mig själv att inte dricka någon förens julafton och nu börjar det bli smärtsamt haha.

    SvaraRadera
  4. Ciabattan innehåller inga russin, så det är möjligt. :)

    Beträffande musten är min startsignal decembers intåg. Och under en månad och lite till dricker jag ganska mycket får väl erkännas.

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!