måndag 5 september 2011

Närodlat

Idag var jag på en mysig plats. Ängebys gårdsbutik, där de säljer egenodlade grönsaker. Om ingen finns i butiken just när man kommer är det bara att skriva upp vad som handlats och sedan lägga pengar i ett kassaskrin samt ta växel om det behövs. Det är så härligt att möta en genuin tilltro till människors ärlighet, jag tror att denna tilltro ökar sannolikheten för att bli bemött med just ärlighet.

Jag åkte glad därifrån med mina inköp som både bestod av tomater, bondbönor, potatis, gladioler och råmjölk. Potatis och bönor kom till heders redan i dag då jag gjorde en höstig köttgryta med kantareller och äpplen. Dock verkade det som att det endast var jag i hushållet som hade förstånd att uppskatta just bönorna, ja, och så hönsen förstås. De fick sin beskärda del de också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!