tisdag 20 september 2011

Medicin

Idag blev det ett besök hos farbror Doktorn som efter stick och lyssningar meddelade att jag drabbats av lunginflammation. Suck och åter suck! Han förtäljde även att det då inte är så konstigt med 39, 40 graders feber i flera dagar även att det är synnerligen påfrestande. Lugnande, lovade han, att den medicin som skrevs ut ska kalibrera min värme till mer normala nivåer inom en ganska snar framtid.

Dock mår jag fortfarande uselt och inget orkar jag. Men fantastiska ungar har jag! Mellan ringde för en stund sedan. Han var på väg hem från skolan och istället för att åka bussen raka vägen hem åkte han in till samhället, gick in i affären och ringde sin mor för att fråga om han skulle handla hem något till mig, om det var något jag var sugen på eller behövde.

Det är kärlek!
Och medicin för själen!

1 kommentar:

  1. oj det var imponerande av mellanman! vilka killar du har, hoppas du snart mår bättre o är feberfri. kram här med/ Magdis

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!