onsdag 25 juli 2012

Jag kan själv!

Idag sprang maken runt på festivalområdet och letade efter Yngste. Klockan närmade sig tre, den tid då barnmötet börjar, barnmötet som Yngste så gärna vill gå på, och nu var han borta någonstans bland alla människor.

Maken kom till Lunchtältet, där jag som bäst bespisade hungriga festivalbesökare, och frågade om jag sett honom. Negativt! Inte heller bröderna hade sett till honom. Han var inte ens hos hönsen som får hjälpa till att befolka Minizoot.

Efter ett otal förfrågningar gick maken dock på det ryktet, att gossen hade setts i barntältet, han gick dit. Mycket riktigt, där satt gossen, och han hade mycket ordentligt lämnat in sig själv i rätt grupp och allt. Det var bara för fadern att signera och få en nummerlapp.

En självständig pojke, i bästa "Kan själv!" -åldern.

Förresten så var Markus Birro på besök igår på konferensen. Om du vill läsa vad han skrev så har jag länkat här nedan.

http://www.expressen.se/kronikorer/marcus-birro/marcus-birro-det-sparar-ur-polisen-far-lasa-in-slagskampar-och-fyllon-som-inte/

1 kommentar:

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!