onsdag 18 juli 2012

Ändrade planer

Igår blev hemlängtan överväldigande, i synnerhet för Mellan som inte varit hemma sedan den 21:a juni och nu saknar hönan Mimmi något alldeles förskräckligt. Bara Yngste var helt övertygad om att han ville vara kvar här, han trivs i sanning med husvagnslivet. Och hör och häpna men den campingtvekande modern trivs så gott att jag gärna skulle vara kvar men visst längtar jag hem också, till de mogna vinbären och min ugn.

Efter familjeråd så beslutades att vi skulle anträda hemfärden så smått. Så här sitter vi nu i bilen med en ihoppackad husvagn bakpå. Yngste gick med på det om bara mamma skaffar en cykel så att vi kan cykla ihop därhemma. En härlig önskan jag gärna uppfyller.

Det är lite charmigt detta att ha huset på släp, att kunna åka och stanna var och när och hur länge man vill. Nu får vi se vad hemfärden bjuder på för trevligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!