onsdag 27 januari 2016

Diskret oförmåga



Det var föräldramöte för Äldste igår.
Ett anständigt föräldramöte med fika!!!

Faktum är att jag när jag klädde mig valde lite mindre uppseendeväckande kläder än normalt då jag tänkte att sonen kanske skulle uppskatta att mor hans smälte in lite mer i mängden.

Föräldramötet var informativt gällande de val eleverna skall göra under gymnasiet och efteråt samlades vi i de respektive inriktningarna. Lantbrukseleverna är bara ett tiotal så vi var en liten nätt skara som tog påtår tillsammans.

Efteråt, på vägen till bilen, då sonen erbjöd mig sin arm på grund av det mycket hala väglaget, talade vi om de övriga som närvarat. Att en del av klasskompisarna var lika sina föräldrar och så vidare.

-Men du mamma du liknar ingen annan! På ett positivt sätt!
Säger gossen.
På vilket sätt då frågade jag och sa att jag ju klätt mig diskret.
- Mamma, ingen annan har en JÄTTErosett mitt fram! Men det är kul! Du är fin.

Varm i hjärtat fortsatte jag framåt vid armen på min gosse.
Tydligen är jag dålig på att klä mig diskret men han tycker det är kul och han tycker att jag är fin.
Inte skäms han för mig heller.
Modershjärtat gladde sig storligen och pöser fortfarande av glädje och stolthet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!