söndag 2 juni 2013

Härliga släkten

Veckoslutet har verkligen gått i släktens tecken.
I torsdags anlände svärfars kusin och hennes man hit, för att sova över natten, innan de skulle på hans dotters pojkväns student. Underbara människor, vi samtalade till långt in på natten och hade så väldigt trevligt att vi nästan glömde att gå till sängs. På morgonen gick jag upp en aning tidigare än vanligt för att styra om lite extra till frukosten. Jag blev dock avslöjad omedelbart då de övriga anlände. 
"Mamma, är vi lediga idag?" 
"Nej, det är skola." 
"Men mamma, varför äter vi helgfrukost en skoldag?!"


På fredagskvällen kom nästa sällskap, Min allra käraste syster och hennes underbara barn.
Klockan var redan ganska mycket när de anlände men barnen var så uppspelta att det var svårt att få dem i horisontellt läge samt så lugna att John Blund kunde få övertaget.


Lördagen bjöd på riktigt härligt sommarväder och frukosten blev raskt och demokratiskt  omorganiserad till en picknick i gröngräset. Alla kusiner på en filt.


Och systrarna på stolar bredvid. Maken fick också lov att vara med i vuxengänget runt bordet. 
De sitter inte stilla långa stunder de små liven. Allt ska lekas med samtidigt, det är som att de verkligen ville ta vara på de få timmar vi hade tillsammans, på maximalt vis.


Att spela fotboll med moster, det går inte av för hackor det!


Denna dag som idag är vaknade vi och tog frukosten inne. Bilen skulle packas, paket slås in och barnen skulle rengöras och kläs i kalaskläder. Siktet ställdes in på Södermanland och den lilla Sysslingen som fyller hela två år. Hon blev ordentligt firad, så även av solen. Och vi fick en hel massa god mat och tårta, gemenskap med tjocka släkten och ett dopp i Mälaren för alla som ville och vågade.

Nu laddar jag för en ny vecka, en kortad sådan, och njuter av att jag är så rik på fina människor i min omgivning.

8 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg, med en massa mysiga och trevliga människor runtomkring er! Vilken tur att ni har haft vädret på er sida också och roligt att träffa din kära syster med familj!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  2. Vilken lycka att ha sina släktingar så pass nära att man kan umgås lite då och då. Det är ju de människor man känner bäst och älskar och man får vara precis som man är. De här personerna känner man ju sen man var liten. Vilken underbar utemiljö du har. På minner mig om min farmors trädgård och jag sitter här och blir nostalgisk när jag tänker på våra släktkalas där. Kram

    SvaraRadera
  3. Relationer, goda är det allra viktigaste. Förstår så väl att du har njutit fullt ut i helgen!
    kram

    SvaraRadera
  4. Underbara solskensbilder! Det verkar som en underbar helg ni haft! Lite sent att säga att du ska hälsa din härliga familj från mig! Kram /K

    SvaraRadera
  5. Åh, så ljuvligt, somrigt och varmt i kropp och själ!
    Vilken fin energi det ger!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Helt underbara bilder med så mycket glädje. Vänner och familj är onekligen det bästa som finns i livet. Kramar Liza

    SvaraRadera
  7. Nära och äkta vänner ska man vara rädd om.

    SvaraRadera
  8. En så härlig helg och ett så fint inlägg så vi fick hänga med, underbart!
    Blir såå glad =)
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!