tisdag 22 maj 2012

Debut


Idag har jag begått debut på Bilbesiktningen. Min högaktningsvärda ålder till trots har jag, skam att sägas, aldrig tidigare fått något fordon besiktigat genom egen försorg. Make och fader har tidigare varit mig behjälpliga på detta område men nu var det alltså dags.

Grubbel och oro, i första hand gällande huruvida jag skulle lyckas pricka rampen eller ej, föregick själva inträdet. Tack och lov var den bred och bra och innebar faktiskt inga som helst problem. Det visade sig att hela proceduren var riktigt intressant och jag fann mig själv under bilen studerande vinklar jag aldrig tidigare sett.

Dessutom, när jag skuttade ur vår lilla buss, utbrast en herre: "Oh, första flickan i sommarklänning!" 
Flicka och flicka, men lite smickrad blir man ju trots allt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!