onsdag 13 maj 2015

Regniga dagar

Idag kurar vi inne. 
Eldar i vedspisen och fascineras över hur mycket det faktiskt kan regna.
Bra för jord och växtlighet tänker vi och kryper närmare ihop. 


Apelsinmarmelad har tillverkats. 
Nu är det snart dags för marknad och vi måste ju ha något att sälja.


Livet pågår lite mer dämpat här i huset under regniga dagar än under soliga. 
Dämpat men behagligt.
Här och var sitter gossar och läser eller pratar, berättar om dagens friluftsdag och njuter av att det åter är ett litet lov.

4 kommentarer:

  1. Precis en sån spis hade min farmor och där stekte hon äpplen till min syster och mig. Det låter spännande med marknad. Jag antar att ni ska sälja ägg också. Lycka till med försäljningen. Kram

    SvaraRadera
  2. Det behövs sådana dagar också. Tack vare kylan förlängs våren. Vad tiden går. Jag tycker det var nyss som du skrev om marknaden. Hoppas grabbarna får ett fint lov.

    SvaraRadera
  3. Jag saknar en vedspis hos oss. Vi har kakelugn men en riktig köksspis att elda i står på önskelistan. Lycka till med marknadsförsäljningen!

    SvaraRadera
  4. Känner igen den där spisen, och minns med värme (;)) den vi ägde en gång. Där bakades det surdegsbröd och kokades och stektes allt möjligt. Doften från en vedspis är något alldeles speciellt. Hög mysfaktor!

    Trevligt med marknad :)! Tillönskar dig god försäljning.

    ~ Maria ~

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!