tisdag 7 januari 2014

Lysande små underverk



Vädret är sådär Sovjetiskt stålgrått, och har så varit alltför länge, hoppet om både iskyla och solsken är nästan förlorat och det bär emot så förskräckligt att sticka näsan utanför dörren om så bara för en liten pyttetur till soptunnan. Jag svepte jackan tätare om kroppen fattade mod och slank ut i det fuktiga grå, lät ögonen svepa över den våta omgivningen och blev stående mitt i steget. Vad var det där? Något vitt som lyste upp mitt i murret! 

En liten glädjande ljuspunkt, blommor mitt i det grå! Nu när jag väl upptäckt dem står jag långa stunder i mitt köksfönster och bara tittar på dessa sirliga skönheter som lyser upp så fantastiskt. Julrosor är i sanning små underverk som bringar hopp om annat än grått och vått!

6 kommentarer:

  1. Likadana glädjestrålar hittar vi också vid vår kökstrappa. Något att verkligen glädja sig åt i detta gråa och våta väder. Sovjetiskt stålgrå:) ! Jag brukar tänka på de tyska flygterminalerna när vi har så här grått väder....
    Ha det!

    SvaraRadera
  2. Julrosor är ju en sån underbart vacker blomma. Så hoppfull och fin. Kram.

    SvaraRadera
  3. Härligt! Önskar mina ville blomma...

    SvaraRadera
  4. Älskar Julrosor, och visst blir man alldeles lycklig när de lyser upp i den mörka för övrigt vilande rabatten.

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!