tisdag 23 april 2013

Skoldag

Jag försöker vara med, de gossar jag får, en dag i skolan, helst varje termin men i alla fall en gång per läsår. Det är så roligt att se hur de har det i sin vardag, den vardag jag inte är en del av annars, annat än genom deras berättelser. På så här vis får jag ansikten till namnen och en bild till berättelserna.


Yngste har naturskola en förmiddag i veckan och det var en sådan dag han ville ha med sin mor. Skolan håller successivt på att bygga en lägerplats som skolprojekt och alla åldrar är involverade. Just denna dag var mellanstadiet ute och en stund blandades grupperna för att i åldersblandade par leta vårtecken.



Yngste och en flicka i fyran kom glädjestrålande skuttande tillbaka efter sin expedition och ville visa sitt funna vårtecken. Två fjärilar som gjorde fler fjärilar. Det gäller att ha ögonen med sig!


Lunchen bestod av Lasagne tillagad av skolans alldeles egne kock och den smakade fantastiskt gott.
Efter lunch fick barnen öva matte på sina Ipad.

Ja, det är världens bästa skola jag har förmånen att ha mina två yngsta i!
Dessvärre blev Äldste för stor för denna skola i våras och fick byta men han hälsar gärna på och mottages alltid på samma underbara välkomnande sätt när så sker.

4 kommentarer:

  1. Vad mysigt att vara med en dag i skolan! Försöker också att vara med någon dag då och då. Värt hur mycket som helst... Lasagne, vilken himla tur! Bland det bästa jag vet! Funderar så det knakar.... :)

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  2. Verkar var en toppenskola. Det är värt mycket idag, när man läser så mycket negativt om hur det är i skolan. Jag har jobbat på en del olika skolor, men aldrig stött på de problem man ofta hör talas om. Det får egentligen inte vara någon skillnad mellan skolorna. Alla SKA vara lika bra, det är alla barns rättighet. Kram

    SvaraRadera
  3. Så bra skola! Och att du och gossarna känner att det är rätt!
    Du är en så härligt engagerad förälder.
    Och vilken bra undervisning barnen får!!!
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  4. förstår att du är nöjd med skolan, den verkar riktigt bra. skulle gärna ha mina barn där om vi bodde närmare! :) men vi är helnöjda med den som är närmast oss, önskar bara ibland att det fanns andra svensktalande elever. men man kan inte få allt ;) fast en egen ipad hade mina barn definitivt uppskattat. kram t er/ Magdis

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!