lördag 1 december 2012

Adventskalendrar



Tänk att även detta år kom tomtenissarna, natten mellan sista november och första december.


De har det som vana att göra väntan på jul en liten aning lättare med ett paket vardera till varje gosse varje dag.


Det gör det så mycket enklare att kliva upp ur sängen de här terminens sista morgnar, att ha ett paket att öppna.


Tomtenissarnas nissar är dock lite saktfärdiga så kalendrarna var inte på plats förrän klockan var slagen två på natten. Men det hade ju den fördelen att inga gossar riskerade att upptäcka verket förrän de vaknade på morgonen. Det är nämligen inte så många vakna den tiden i vårt hus i normala fall.

6 kommentarer:

  1. Så mysigt! Undrar om jag inte ska göra en sån där till mig själv nästa år... Om jag gör den redan i januari har jag säkert glömt vad det är i paketen lagom till december.

    Julen är underbar tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag låter som en fantastisk plan. Annars får du kanske ge en väldigt tydlig vink till maken. :)

      Radera
  2. Advent betyder väl väntan och vad är bättre än att få öppna en liten julklapp varje dag i väntan på den stora julen. Härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det sitter nog aldrig fel med paket i deras tycke. :) (Och inte i mitt heller ska jag väl erkänna)

      Radera
  3. Oj, vilket jobb men förståår vad kul för gossarna! Jag hade en sådan när jag var liten och vi hade också till de tre första barnen, nu är det lite mycket... Kanske får man göra bara till de minsta...

    En stor kram till dig och ha en fin advent!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan jag tro, att det blir lite mycket som läget är nu. :)
      Men mysigt är det.

      Radera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!